افسردگی در دختران

چاپ
PDF

محققان هشدار دادند که چاقی در دختران نوجوان می‌تواند عامل مهمی در بروز افسردگی آنها باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، چاقی در واقع فاکتور خطرزایی برای ایجاد علائم افسردگی در برخی از دختران است.

کیم بوتل استادیار روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا در این باره خاطرنشان کرد: این یافته حائز اهمیت است، چون علائم چاقی بعنوان پیش فاکتوری برای ابتلا به افسردگی حاد در نظر گرفته می‌شوند.

بر اساس یافته‌های مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، چاقی دوران کودکی طی ۳۰ گذشته تا بیش از سه برابر افزایش داشته و نسبت چاقی در بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال از ۵ درصد به ۱/۱۸ درصد در سال ۲۰۰۸ افزایش یافته است.

مجله روانشناسی سلامت در گزارشی در این زمینه نوشت: به همین ترتیب مرکز تحقیقات ملی مصرف دارو و سلامت در آمریکا با ارائه گزارش سالانه‌ای تاکید کرد که دو میلیون نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله در سال ۲۰۰۷ حداقل یک دوره ابتلا به افسردگی را تجربه کرده‌اند.

بوتل و دستیارانش با علم به اینکه دوران نوجوانی زمان بسیار مهمی در طول عمر انسان محسوب می‌شود، تاثیر چاقی را در ابتلا به افسردگی در این گروه سنی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، همانند هر بیماری دیگری مثل انواع بیماریهای قلبی یا پوستی، بیماری افسردگی نیز اشکال مختلفی دارد که با تقسیم بندی مناسب، تشخیص و درمان آن ساده‌تر می‌شود. البته لازم به ذکر است که تحقیقات علمی‌ برای تشخیص و مقابله صحیح با این اختلال روانی همچنان ادامه دارد و ممکن است در آینده اشکال دیگری از آن نیز مشخص و معرفی شود.

به گفته محققان؛ در حال حاضر سه دسته عمده افسردگی عبارت از افسردگی شدید، افسردگی پایدار اما خفیف و اختلال دو قطبی هستند. البته بیماران ممکن است انواع متفاوت از علائم و نشانه‌ها را داشته‌ باشند که ترکیبی از انواع مختلف آن باشد.

پرداخت آنلاین ویزیت مشاوره

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز10
mod_vvisit_counterدیروز67
mod_vvisit_counterاین هفته247
mod_vvisit_counterهفته گذشته471
mod_vvisit_counterاین ماه1455
mod_vvisit_counterماه گذشته2015
mod_vvisit_counterکل بازدیدها570871

نظر سنجی سایت
 

خواندنی و کوتاه

جمله های عرفانی

من آموختم که ...

خدا را شکر

ببخشید من عذر دارم.

امروز امروز است


آیا همیشه باید نقاشی کودکان را تحسین کرد؟

آیا مقاومت کودکان در سنین پایین طبیعی است؟

چرا مردها در مقابل تغییر مقاومت می کنند؟