پیامدهای افسردگی

چاپ
PDF

در این مطالعه می بینید که افراد افسرده در گفتن علایم فیزیکی خود تمایل به گفتن بیشتر از واقعیت را دارند .

مطالعات بر روی 109 زن ، به منظور سنجش سطح افسردگی خود که توسط پرسشنامه انجام گرفت نشان داد ، در طول سه هفته که تمام این پرسشنامه ها ذخیره گردید همه انها از 15 نشانه فیزیکی مشترک حرف زده بودند ، از جمله نشانه های رایج می توان به درد ، درد شدید ، مشکلات دستگاه گوارش ، دستگاه تنفسی فوقانی و غیره اشاره کرد .

افسردگی ، باعث شدیدتر شدن درد و رنج در ذهن می شود

در پایان این سه هفته ، از زنان می خواستیم تجربه خود را اعلام کنند که زنانی که نمره افسردگی آنها بالاتر بود ، به احتمال زیاد گزافه گویی هایی نیز داشتند .

افراد در هنگام یادآوری به خاطر نمایش احساس افسردگی خطاهایی نیز داشتند که در این رابطه دکتر jery suls روانشناس و استاد دانشگاه می گوید : در انتشار این گفته ها ، تمایل به اغراق در تجربیات هم وجود دارد .

در این رابطه یک مقاله اعتقاد داشت که اعصاب خوردی این تجربیات باعث تحریک پذیری ، غمگینی ، اضطراب و ترس و حتی عوارض جسمی زیاد که اغراق آمیز است می باشد ، اما این مطالعه نشان می دهد که با احتمال زیاد دلیل بیشتر این مشکلات خود افسردگی است .

در طول 30 سال گذشته فرضیه این بوده است که پشت سر اعصاب خوردی ، علایم افسردگی نیز نمایان می شود ، دکتر jery suls در این رابطه می گوید ما کشف کردیم که افراد عصبی لزوما افراد افسرده نیز نمی باشند .

البته در ادامه گفتند اعلام گزارشات توسط بیماران نقش بسیار مهمی در تشخیص و تصمیم گیری پزشک نیز دارد . برای بهتر شدن تصمیم گیری :

" افراد افسرده در هنگام اعلام گفته هایشان برای پزشک بهتر است از یادآوری کردن و بازگو کردن آنها استفاده نکنند چون این کار باعث از دست رفتن بسیاری از اطلاعات صحیح به خاطر نوع بیماری می شود و بهتر است پزشک با درخواست نوشتن از بیمار بخواهد به جای تکیه کردن بر حافظه ، اطلاعات را کامل نوشته و ضبط کند . "

در آخر پیشنهاد می شود پزشکان به گفته های شفاهی بیماران اکتفا نکنند و با درخواست از آنها برای نوشتن علایم بیماری خود و تعریف از آن باعث شود تا علایم صحیح و ساخت یافته تری از بیماری به دست آوردند .

پرداخت آنلاین ویزیت مشاوره

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز46
mod_vvisit_counterدیروز67
mod_vvisit_counterاین هفته283
mod_vvisit_counterهفته گذشته471
mod_vvisit_counterاین ماه1491
mod_vvisit_counterماه گذشته2015
mod_vvisit_counterکل بازدیدها570907

نظر سنجی سایت
 

خواندنی و کوتاه

جمله های عرفانی

من آموختم که ...

خدا را شکر

ببخشید من عذر دارم.

امروز امروز است


آیا همیشه باید نقاشی کودکان را تحسین کرد؟

آیا مقاومت کودکان در سنین پایین طبیعی است؟

چرا مردها در مقابل تغییر مقاومت می کنند؟