دخالت نابه جاي خانواده‌هاي طرفين

چاپ
PDF

یکی از عوامل موثر در ایجاد و تشدید مشاجرات خانوادگي دخالت نابه جاي خانواده‌هاي طرفين است. گاهي اوقات پدر و مادرها از باب دلسوزي و ترحم مطالبي را مطرح مي‌کنند، که نه تنها موجب درگيري بين زن و شوهر مي‌شود بلکه موقعيت خودشان را نيز متزلزل مي‌نمايند. چه بسا  مسائلي را طرح مي‌نمايند که براي زن و شوهر جوان کاملا حل شده است و خودشان در اين موارد مشکلي ندارند.

گاهي اوقات نيز پدر و مادرها زندگي اين زوج جوان را با سال‌هاي اوليه ازدواج خود مقايسه مي‌کنند و از آنها توقعات نا به‌جا دارند. به اين دسته‌ پدر ومادرها توصيه‌ مي‌شود با طرح مسائل نامربوط و با قضاوت‌هاي نابه‌جا ، مخل آسايش يک خانواده نشوند ، و براي گرم کردن کانون خانوادگي فرزندانشان بکوشند. حتي اگر گاهي اوقات دختر يا پسر جوان از همسرش شکايت مي‌کند ، در مقام حل مشکل برآيند، و تجارب راهگشا و مفيد خود را در اختيار آنها قرار دهند.

البته کاهش حساسیت و داشتن زمینه فکری مثبت در رابطه با سخنان و اظهار نظرهای خانواده ها یکی از مهمترین متغیرهایی است که می تواند از بروز دلخوری ها و سوء برداشتها جلوگیری نماید.

زن و شوهر نبايد به محض به وجود آمدن مشکلي در خانواده ، از جدايي صحبت کنند .

تکرار مکرر کلمه ي طلاق آثار رواني زيان باري دارد و بعد از چندين بار تکرار شدن بالاخره افراد اين کلمه را مي‌پذيرند و به طلاق تن مي‌دهند.

تهديد طلاق اصلا جايز نيست، و پس از آنکه مدتي بحث طلاق پيش آمد و تکرار شد ديگر اين مسئله عادي جلوه مي‌کند و راحت پذيرفته مي‌شود در حالي که همه به آثار زيان‌بار آن واقف هستند.

پرداخت آنلاین ویزیت مشاوره

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز2
mod_vvisit_counterدیروز66
mod_vvisit_counterاین هفته251
mod_vvisit_counterهفته گذشته448
mod_vvisit_counterاین ماه931
mod_vvisit_counterماه گذشته2015
mod_vvisit_counterکل بازدیدها570347

نظر سنجی سایت
 

خواندنی و کوتاه

جمله های عرفانی

من آموختم که ...

خدا را شکر

ببخشید من عذر دارم.

امروز امروز است


آیا همیشه باید نقاشی کودکان را تحسین کرد؟

آیا مقاومت کودکان در سنین پایین طبیعی است؟

چرا مردها در مقابل تغییر مقاومت می کنند؟